Nieetyczne działania marketingowe

man-879092_960_720

W marketingu – podobnie zresztą jak i w każdej innej branży – obowiązują pewne zasady. Nie są one co prawda narzucone odgórnie obowiązującymi przepisami, niemniej jednak przyjęło się, że ich przestrzeganie jest czymś oczywistym. Nie oznacza to wcale, że respektują je wszyscy.

Nieetyczne działania w marketingu nie są dziełem przypadku. Ich przyczyn można wymienić naprawdę sporo, aczkolwiek najważniejszą kwestią jest w tym momencie strategia marketingowa. Nie zawsze firmy przykładają się należycie do jej opracowania, pomijają wiele istotnych aspektów, co w konsekwencji przekłada się na brak skuteczności i pożądanych rezultatów.

Spośród najpopularniejszych nieetycznych działań marketingowych wymienia się przede wszystkim świadome wprowadzanie klientów w błąd oraz celowe rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na temat konkurencji. Wiele firm zrobi dosłownie wszystko, byle tylko sprzedać swój produkt – wliczając w to działania, których nie da się określić mianem fair play. Ofiarą czarnego PR-u paść może każda firma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *