Czym jest marketing sportowy?

internet-881308_960_720

Sport jest ważnym aspektem współczesnego życia – co ma związek m. in. z modą na zdrowy styl życia, którego nieodłącznym elementem jest aktywność fizyczna. W związku z tym duży nacisk kładzie się na działania, które są określane mianem marketingu sportowego.

Marketing sportowy jest pojęciem, które można rozumieć na dwa sposoby. Po pierwsze – marketing poprzez sport. Skupia się on na promowaniu produktów oraz usług, które niekoniecznie mają związek ze sportem. Wykorzystuje się tu m. in. wizerunki sportowców czy wydarzenia sportowe. Bardzo popularne jest też obecnie posiadanie sponsora przez drużynę czy sportowca.

Drugą płaszczyzną jest natomiast marketing sportu związany bezpośrednio z poszczególnymi dyscyplinami. W tym obszarze kładzie się nacisk na promowanie konkretnych wydarzeń sportowych czy organizacji, przedmiotem działalności których jest sport. W obydwu przypadkach należy jednak wskazać cechy typowe dla usług, a więc np. cenę, dystrybucję, promocję itp. Na marketing sportowy przeznaczane są aktualnie bardzo wysokie kwoty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *